Kalorie czy kilogramy? Co ważniejsze?

Kalorie, kilogramy, a może centymetry? Czyli ważne i ważniejsze podczas diety.

Dietetyk jeszcze niedawno był kojarzony z DIETĄ – czyli restrykcyjną, skrupulatnie wyliczoną GŁODÓWKĄ. Wrr.. od samego pisania, człowiekowi w brzuchu burczy!

Na szczęście stereotypy przemijają, a profesjonaliści w swoich dziedzinach obalają mity. Podobnie u dietetyków. Nie skupiamy się na tym, by dostarczać ciału odpowiednie ilości jedzenia, w konkretnych godzinach.  Czas byś i Ty zmienił podejście do diety! Pamiętaj – W diecie nie liczy się liczenie!

Postaw na siebie

  1. Od dziś postaw na siebie, na współpracę z własnym ciałem. Posłuchaj siebie. Twój organizm najlepiej wie, kiedy i czego potrzebuje, a co mu przeszkadza. Trzeba jednak dostrzegać i interpretować wysyłane przez niego sygnały.

Jedz, surowe produkty

  1. Przestaw się na produkty surowe. Odstaw gotowe produkty, zwłaszcza te do podgrzania w mikrofali! To nie jest jedzenie, a przynajmniej nie jako takie interpretuje je nasze ciało. Najlepiej przyswajamy pokarm w naturalnej postaci. Oczywiście nie od razu zaczniesz przyswajać surowe mięso, czy ryby. Zacznij od warzyw i owoców. Jeśli się da – nie gotuj, nie smaż i nie piecz. Staraj się spożywać je bez obróbki termicznej – owoce po prostu, najlepiej ze skórką (koniecznie dobrze umyte, potem najlepiej wyparzone), w formie saute, sałatki lub koktajlu; warzywa pod postacią surówki, soku lub przekąski do przegryzienia, np. marchewka, brokuł, seler naciowy, jarmuż, kalarepa itp.

Umiarkowane posiłki

  1. Nie przejadaj się, zmniejsz porcje, ale nie radykalnie. To wciąż ma być solidny, syty posiłek (mądrze skomponowany!). Jeśli nie czujesz się głodny, odczekaj pół godziny. Jeśli zjesz coś po 5, a nie 4 godzinach nic się nie wydarzy. Być może Twoje ciało potrzebuje właśnie takiej przerwyJ . Pamiętaj też, że jeśli do tej pory zdarzyło Ci się przejadać, może wystarczy łyk wody. Często nie potrafimy rozróżnić potrzeby napicia się od potrzeby zjedzenia czegoś pożywnego. Miej to na uwadze! :)

Tłuszcze w diecie

  1. Nie bój się tłuszczów! Tych zdrowych, wartościowych oczywiście!:D Dodawaj łyżkę smalcu, oleju kokosowego do porcji warzyw, surówki, a nawet dania mięsnego. Tłuszcz to nośnik wszystkich hormonów i rozpuszczalnik „ADEKu” (witamin A, D, E i K). Bez niego procesy trawienne są mocno zaburzone.

Witaminy

  1. Pamiętaj o witaminach. Zwłaszcza teraz, gdy z powodu braku słońca wszyscy cierpimy na niedobór witaminy D, konieczna może okazać się suplementacja. Pozostałe witaminy dostarczysz dzięki kilku porcjom owoców i warzyw dziennie. Ważne! Staraj się spożywać ich jak najwięcej w wersji RAW – nie pozbawiasz ich tym samym tego, co najcenniejsze.

To oczywiście dopiero początek. Po więcej zapraszam na konsultację, gdzie dowiesz się, jak radzić sobie z dręczącymi Cię, niezdrowymi nawykami żywieniowymi i nauczysz się mądrze jeść! Dobry dietetyk będzie Twoją podporą, zwłaszcza na początku drogi ku zdrowemu żywieniu.
__________________________________________________________________ Opublikowano: EMDadmin, 23.03.2016r.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *