Dieta dziecka

Rodzicu.

Zastanawiasz się, jak w prosty sposób zagwarantować własnemu dziecku:

– harmonijny rozwój i prawidłowe funkcjonowanie mózgu, zmysłów oraz maksymalne podniesienie wydajności

– prawidłowy rozwój szkieletu, stawów i muskulatury, co ochroni je, np. przed osteoporozą w wieku dorosłym

– ochronę przed otyłością, przed wystąpieniem uczuleń i chorób alergicznych (astma, atopowe zapalenie skóry), chorób nowotworowych?

 

Podstawą jest żywienie dziecka, które zapewni mu zdrowie somatyczne, psychiczne (intelektualne i emocjonalne) oraz społeczne. Prawidłowo odżywiony organizm, będzie miał wysoką odporność, co nie przeszkodzi mu w nauce (nie będzie opuszczał szkoły), nie będzie czuł izolacji, a tym samym będzie miał lepsze wyniki w nauce, sporcie i w innych zajęciach.

 

 

Miej świadomość, że to Ty kształtujesz nawyki żywieniowe swojego dziecka, dlatego zacznij od jego najmłodszych lat, bo ewentualne błędy mogą się utrwalić i w przyszłości będą skutkować wieloma schorzeniami.

Zwróć uwagę, czy już ich nie popełniłeś:

– karmiąc zbyt krótko piersią

– podając dziecku zbyt duże ilości soków i napojów przeznaczonych dla dorosłych

– zastępując mleko modyfikowane krowim – w żywieniu niemowląt i małych dzieci

– dosładzając lub dosalając potrawy

– wprowadzając zbyt późno do diety niemowląt dania mięsne

– podając nieprawidłową ilość płynów

– nie zaspokajając ENERGTYCZNEGO zapotrzebowania w diecie dziecka

– źle zbilansowaną dietą

– podając dziecku na drugie śniadanie słodycze

– Twoje dziecko przeszło choć jedną antybiotykoterapię bez odpowiednio długiego wsparcia probiotykiem i eliminację cukru na ten czas

– pozwalasz swojemu dziecku siedzieć po szkole przed komputerem, więcej niż 30 minut lub ma już nawyk jedzenia przed monitorem

– Twoje dziecko nie ma nawyku i chęci do regularnego przebywania i spędzania wolnego czasu na zewnątrz, na łonie natury

 

CZY TO SIĘ JESZCZE MOŻE DOBRZE SKOŃCZYĆ?

TAK, jeśli jak najszybciej wprowadzisz odpowiednie zmiany w diecie Twojego dziecka! www.eatmeatdiet.pl/kontakt

 

Pierwsze oznaki powikłań otyłości u dzieci bardzo łatwo przegapić. Natomiast konsekwencje mogą być trudne do odwrócenia.

Oto ich lista:

– ZŁA SAMOOCENA

– LĘK

– DEPRESJA

– GORSZE WYNIKI W NAUCE

– ZABURZENIA JEDZENIA

– IZOLACJA SOCJALNA

– PŁASKOSTOPIE

– BÓL PLECÓW

– ZAPARCIA

– CHOROBA REFLUKSOWA PRZEŁYKU

– ASTMA

– NIETOLERANCJA ĆIWCZEŃ FIZYCZNYCH

– NADCIŚNIENIE

– ZESPÓŁ POLICYSTYCZNYCH JAJNIKÓW

– PRZEDWCZESNE DOJRZEWANIE

– INSULINOOPORNOŚĆ

– CUKRZYCA TYPU II

 

CO WPROWADZIĆ DO DIETY, czyli JAK ŻYWIĆ NASZE DZIECI

  1. Wprowadź pełnowartościowe zboża: kaszę gryczaną, jaglaną, amarantu, Quinna, orkisz, owies bezłuskowy, ryż naturalny.
  2. Zamień białą mąkę, na tę bardziej wartościową.
  3. Zamień sól oczyszczoną (sklepową) na tę nierafinowaną morską, himalajską lub kłodawską.
  4. Zamień biały cukier, na melasę trzcinową, buraczaną, z karobu. Słód ryżowy, syrop buraczany, syrop daktylowy, cukier brzozowy i stewię.
  5. Zamień oleje RAFINOWANE na te tłoczone na zimno, nierafinowane.
  6. Przygotowując każdy posiłek, najpierw pomyśl o warzywach.
  7. Pamiętaj o superfood’s: kiszonki i kiełki.
  8. Zastąp słodycze owocami.
  9. Pamiętaj o wodzie.
  10. Buduj mięśnie i odporność – pamiętaj o podaży białka w diecie dzieci !