Dieta na wakacjach – kilka porad

Odchudzenie w wakacjd

________________________________________________________________________
Opublikowano: EMDadmin, 16.10.2016r.

Dieta na wakacjach – 5 porad przed wyjazdem.

O rany urlop! Tylko jak zabrać dietę na wakacje?

 

 

Dieta na wakacjach
Sam zdecyduj jak chcesz się czuć..

Wakacje, urlop, odpoczynek są dla ludzi. Nawet dla tych, którzy podjęli walkę z wrogiem pod postacią zaburzeń łaknienia, wagi, czy innych schorzeń. I choć wydaje Ci się to możliwe, by wyjechać w świat, nie martwiąc się o to, co będziesz jeść, zapewniam Cię, że od dziś wszystkie Twoje zmartwienia zostawisz podczas wyjazdu w domu!

Przede wszystkim, bez względu na to, dokąd się wybierasz, odpowiednio przygotuj się do wyjazdu. Oczywiście, Internet jest wszędzie i pewnie na miejscu poradzisz sobie z tym równie dobrze, ale ile nerwów, stresu i czasu zaoszczędzisz sobie i najbliższym, jadąc wyposażona w niezbędną wiedzę? No właśnie… :)

5 kroków do wyjazdu na udane wakacje z dietą

1. Bookując hotel/ hotel/ apartament staraj się znaleźć taki, w którym do Twojej dyspozycji będzie kuchnia, a przynajmniej dobrze wyposażony aneks kuchenny. Jasne, na pewno nie spodoba Ci się wizja gotowania na wakacjach, ale nie martw się, nie musisz spędzać „przy garach” całego dnia. Mając możliwość samodzielnego przyrządzenia pysznego śniadania, albo zdrowej, bezpiecznej pod względem składu przekąski, masz pewność, że nie grozi Ci kilkudniowa głodówka. Co więcej, może uda Ci się kupić na miejscu ciekawe składniki, z których zechcesz przygotować coś super dla siebie i najbliższych? Grill, gardenparty czy inne imprezy to przecież świetny pomysł również w czasie urlopu!

2. Szukaj hotelu, który zapewnia bogate, różnorodne menu, dostosowane do wysokich wymagań swoich gości. Pamiętaj, że przygotowywanie wyłącznie jednego, czy dwóch dań bezglutenowych nie daje Ci gwarancji 100% braku glutenu. Wszystko to z powodu jego obecności w kuchni. Tylko miejsca o wysokim standardzie, przykładające dużą wagę do jakości swoich usług zapewnią Ci certyfikowaną gwarancję braku glutenu. Oczywiście problem ten może dotyczyć również innych składników diety – mięsa, laktozy, orzechów itp.

3. Zorientuj się w regionalnej kuchni i tamtejszych przysmakach. Być może znajdziesz coś, co Cię szczególnie zainteresuje, a może wręcz odwrotnie – okaże się, że czegoś, wbrew pozorom, nie powinnaś próbować. Nie załamuj się jednak na wstępie. Współcześni restauratorzy wychodzą naprzeciw nawet najbardziej wymagającym gościom i przygotowują zmodyfikowane wersje nawet najbardziej tradycyjnych potraw tak, by każdy mógł delektować się ich smakiem. Pamiętaj też, że na całym świecie rosną setki owoców i warzyw, które warto spożywać o każdej porze roku!

4. Zrób przegląd miejscowych barów i restauracji. Dobrze jest wiedzieć, czego się spodziewać – nie tylko pod kątem menu, ale też cen. Rzetelnie przygotowany raport konkurencji pozwoli Ci lepiej zaplanować wydatki podczas wyjazdu.

5. Jeśli Twoja dieta wymaga jakiegoś specjalnego składnika, którego możesz nie kupić na miejscu, zabierz go ze sobą. Nawet w podróży samolotem dozwolone jest transportowanie ograniczonych w pojemności produktów. Wyjeżdżasz na tydzień lub dwa, więc nie potrzebujesz 2kilowych zapasów, a nawet odrobina podstawowych składników, jak olej, przyprawy, mąka bezglutenowa itp. mogą okazać się bardzo przydatne.

Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy poradzisz sobie samodzielnie, wybierz się na „wakacyjną konsultację” do dietetyka. Wspólnie ustalicie jakie produkty włączysz do diety w czasie wyjazdu i jak nie dać się pokusom. :)